סביבת העבודה - משאב להצלחה

צ'או – שיו צ'ן סופרת ומלחינת מוסיקה קלאסית מתארת את "איברי" הבית ומשמעותם לנפש האדם. על הבניין היא כותבת:
"בניין הופך לבית
רק כשהרוח מתחזקת בו
הנפש נרגעת והגוף מתחדש"

האם זה נכון וחשוב גם כשמדובר על מבנה מוזנח שהופך למשרד?

האם מבנה מוזנח שמעוצב מבלי שיש בו רוח ונשמה, כשהתרבות הארגונית וערכיה לא משתקפים בחלליה הופך למשרדי החברה?

או שניתן לכנותו משרדי החברה, רק כשהעובדים מגיעים עם חיוך לעבודה, כשהפוטנציאל האנושי המקצועי שלהם בא לידי ביטוי ללא תחושת עייפות, מתח ועצבנות. כשנוצרת אוירת עבודה נעימה והרמונית עם שיתוף פעולה בין העובדים, וכשהתרבות הארגונית מוקרנת ומשתקפת מכל עבר.
איך כל זה משפיע על ההצלחה והתפוקה?

חברת Equinom פנתה אליי רגע לפני שעברה למבנה ישן שאמור להיות משרדם החדש.
איך הופכים את המבנה למשרדים שיהפכו חברת סטארטאפ לחברה יציבה, מתרחבת וגדלה?
איך מעצבים מבנה שישרת את הצרכים הפרקטיים אך בו זמנית את הצרכים האסטרטגיים והתרבותיים של החברה?
חברת Equinom מטפחת גידולי שדה וירקות בטכנולוגיה חדשנית ומעלה את הערך התזונתי שלהם.
כל העובדים אקדמאיים בהשכלתם – חובשים שני כובעים בכל יום עבודה. בחלק הראשון של היום הם עובדים בחממה או בשדה מבשילים שרוולים ועובדים כחקלאים.
"זוהי פעילות פיסית, מלוכלכת מוגדרת כמטרה משימתית לעומת עבודה מחשבתית מדעית שדורשת שקט ומיקוד" לדברי המנכ"ל
משעות הצהרים הם מגיעים למשרד ומחליפים את כובע החקלאי לכובע המדען, מול שולחן כתיבה, לוחות, טבלאות, מיקרוסקופים ועוד.
מסתבר שהמעבר הזה לא קל , כלל וכלל.
הוא כמו מפעיל אזורים שונים במוח ומבקש אתנחתא ומעבר בין פעילות ממוקדת משימה לפעילות מחשבתית מדעית הדורשת ריכוז ומיקוד מסוג אחר.
ולכן, בקביעת הקונספט העיצובי, שמתי דגש רב על המעבר בכמה מובנים:
1. "שבירת" המסדרון הצר והארוך שהיה בו ויצירת מרחב שהזרימה בו תהיה יותר פתוחה ופחות מנותבת.
2. עיצוב מרחבים שבהם אפשר להתרווח. רגע לנוח, לסדר את הראש. לבהות באיור מעניין או להרביץ משחק שחמט או שש בש – הכל כדי שהראש רגע יתאפס לפני שהוא עובר לכובע ב'.
3. סגנון עיצובי שונה בין המשרדים לבין המרחבים הציבוריים. במשרדים הוביל הסגנון הסקנדינבי – נקי, פשוט
לעומת מרחבי המעבר שעוצבו עם טאצ' וינטג' צבעוני וחם – קווים פשוטים אך חמים.
על כך צוטט המנכ"ל: " חללי המעבר מאפשרים לעבור מהמצב הפיסי למצב רגיעה ויכולת מחשבתית ופיתוח"
לתוך כל אלה נוספו ערכי החברה שמגדירים את תרבותה:
- יש הגדרת תפקידים אך אין מעמדות.
- עבודת צוות ושיתוף בעבודה.
- פשטות במובן החיובי
אלו באו לידי ביטוי בדגמי ריהוט דומים במשרדים, קווים נקיים וצעירים בפרטי הנגרות, צבעוניות מרנינה, חומרי גלם במראם הטבעי ועד להכנסת ערוגה של צמחים לחדר סיעור המוחות.
על קיר המסדרונות – במקום תמונות נתלה תהליך הפיתוח – ש הודפס על עץ ממוחזר ומהווה תצוגה ופרזנטציה לחברה.
ב"סלון" איור יפיפה שעשתה המאיירת הכשרונית דורון המאפיין את החקלאי האקדמאי.
הוא משתלב נפלא במרחב ומשקף בצורה הומוריסטית את תרבות החברה
הושגה האווירה הרצויה ולהלן דברי סיכום של המנכ"ל:
"יש בארגון אוירה נינוחה ונעימה. חללי העבודה מול החללים הציבוריים מייצרים מצב של יכולת לתפקד באופן הרמוני. את ההרמוניה הזו אני זוקף לזכות העיצוב. הכפלנו את מספר העובדים מאז שעברנו. מבחינה מקצועית תפוקות העובדים עלו חד משמעית. היתה פתאום התרוממות של היכולות והמהירות שבה הן נעשות."
חצי שנה מאז שהם נכנסו למשרדם, הוכפלה החברה ועכשיו אני בבעיה, צריכה לחלק את המרחב מחדש.

האם עיצוב המשרד שלך משקף את הרוח והתרבות של ארגונך? האם יש בו נשמה?
צילום: אור קפלן
 
 
לאישור ההרשמה - לחץ כאן
לתיבת הדואר שלך יגיע מייל לאשרור ההרשמה והשלמתה – זכרו לאשרר אותו
לשאלות ומידע נוסף צרו קשר עם neta@netakafri.co.il
Subscripton box